12 POWODÓW, DLA KTÓRYCH NIE WARTO ZOSTAĆ KONSULTANTEM ŚLUBNYM CZYLI MINUSY ZAWODU WEDDING PLANNERA :-)

19/ 03/ 2018

12 POWODÓW, DLA KTÓRYCH NIE WARTO ZOSTAĆ KONSULTANTEM ŚLUBNYM CZYLI MINUSY ZAWODU WEDDING PLANNERA :-)

Zanim zdecydujecie się na wykonywanie zawodu konsultanta ślubnego, musicie rozważyć powody, dla których nie warto nim zostawać ;)  

  1. Weekendy i wieczory w pracy:
    • koordynacja przyjęcia jest jedną z usług wchodzącą w skład całej oferty agencji ślubnej, a ponieważ przyjęcia z reguły odbywają się w weekendy, stąd większość czasu, w którym normalnie jest wolne od pracy, konsultant ślubny poświęca właśnie na nią, szczególnie w okresie letnim 
  • klienci agencji ślubnej to ludzie bardzo zajęci i z reguły nie posiadający czasu na samodzielną organizację przyjęcia, najczęściej znajdują ten czas, kiedy mają wolne, czyli właśnie w weekendy lub w późnych godzinach popołudniowych w czasie tygodnia, dlatego każdy kto chce zostać konsultantem ślubnym musi się liczyć z popołudniami i weekendami spędzanymi w pracy
  1. Fizyczne i psychiczne zmęczenie:
    • bycie konsultantem ślubnym to branie odpowiedzialności za wszystko co załatwia się dla klienta; za wszystkich podwykonawców jakich się mu proponuje; jak również "odciążanie pary młodej" od wszelkiego nadzoru i kontrolowania przyjęcia, stąd podczas samej koordynacji dnia ślubu nie tylko bardzo dużo biegamy, dosłownie od podwykonawcy do podwykonawcy sprawdzając poszczególne rzeczy i zgodność z wcześniejszymi ustaleniami, ale także musimy "mieć oko" na wszystko, co się może wydarzyć nieprzewidzianego, załatwiać i rozwiązywać bieżące sytuacje, również te problematyczne; to jest praca która zabiera mnóstwo czasu i niekiedy przy tych najbardziej skomplikowanych projektach przyjęć już od wtorku, środy poprzedzającej przyjęcie jesteśmy na nogach bez mała po 24 godziny na dobę, z krótkimi przerwami na sen i jedzenie; przy czym trzeba pamiętać, że przez ten cały czas "trzeźwość" i sprawność myślenia jest obowiązkowa 
  2. Poweselne wycieńczenie:
    • wielu konsultantów przeżywa bardzo duży spadek formy w kilku pierwszych dniach po przyjęciu ślubnym; ilość obowiązków związanych ze ślubem, ale też stres towarzyszący takiemu przyjęciu, całonocna praca, często kilkudniowa, na najwyższych obrotach jest odczuwalna dla organizmu
  3. Tzw. "trudni klienci":
    • wielu osobom praca konsultanta ślubnego kojarzy się głównie z przyjemnościami i rzeczywiście nie jest to zajęcie pozbawiające nas satysfakcji, ale nie można zapominać, że również jest to zajęcie bardzo stresujące, o czym już była mowa w podpunkcie 2, a tym bardziej jest ono stresujące jeżeli nasz klient nie jest najłatwiejszy we współpracy i komunikacji; aby dobrze zorganizować przyjęcie trzeba poznać klienta i zdobyć z nim "nić porozumienia", a niestety nie z każdym klientem jest to możliwe, ponieważ niektórzy totalnie nie wiedzą czego chcą, albo próbują nam udowodnić, że lepiej się znają na naszej pracy niż my sami; pamiętajcie, że praca z ludźmi jest najtrudniejsza ze wszystkich, a praca konsultanta to w głównej mierze praca z ludźmi 
  4. Przywiązanie emocjonalne:
    • bycie konsultantem  ślubnym to uczestnictwo w jednym z najbardziej rodzinnych i intymnych wydarzeń w życiu innych ludzi; czasem organizacja dnia ślubu trwa rok albo i dłużej, dzięki czemu poznaje się pary młode, ale też ich rodziny i znajomych, uczestniczy się w różnych spotkaniach, gdzie poruszane są prywatne kwestie, stąd często występuje u konsultantów zaangażowanie emocjonalne, a ślub klientów przeżywa się jak ślub najlepszych przyjaciół, co czasem powoduje jeszcze większą dawkę stresu; dlatego w tej pracy trzeba umieć być jednocześnie zaangażowanym w sprawy klienta, ale pamiętać o profesjonalnym podejściu do wykonywanych zajęć  
  5. Pamiętaj: "to nie twój ślub"!    
    • organizacja przyjęcia to realizacja marzeń klienta, spełnianie jego oczekiwań o czym trzeba pamiętać, szczególnie, kiedy wizja jego ślubu nie jest spójna z naszą lub zupełnie odbiega od naszej estetyki; w takiej sytuacji trzeba doradzić jak najlepsze rozwiązania i wyciągnąć z wizji klienta wszystko, co najlepsze 
  6. Brak ekstremalnej cierpliwości:
  • praca konsultanta ślubnego tego wymaga, przede wszystkim ze względu na emocjonalność towarzyszącą tego dnia zarówno parze młodej, jak i jej najbliższym; trzeba pamiętać, że to wy jesteście dla nich, a nie odwrotnie i znosić czasem zupełnie niezrozumiałe wybuchy złości lub gniewu podczas całej organizacji, a szczególnie w dniu ślubu; ale też rozumieć towarzyszące organizacji tego jedynego dnia niezdecydowanie, rozterki i wahania 
  1. Usposobienie introwertyka:
  • to zdecydowanie może przeszkadzać w tej pracy, gdzie codziennie przychodzi nam rozmawiać z różnymi ludźmi od pary młodej poczynając, a na podwykonawcach kończąc; czasem dogadanie się z pewnymi osobami wymaga sposobu, uśmiechu pomimo niesprzyjającej atmosfery lub otwartości na inne poglądy i wizje, bycie zamkniętym i nieśmiałym na pewno tutaj nie pomoże
  1. Brak odporności na stres:
    • praca konsultanta ślubnego to jeden z 10 najbardziej stresujących zawodów na świecie i myślę, że każdy po swojej pierwszej realizacji powie dokładnie to samo; odporność na stres i opanowanie nawet w nieprzewidzianych i problematycznych sytuacjach jest w tej pracy obowiązkowa, nawet jeżeli właśnie mija 20 godzina koordynacji ;)
  2. Trzeba być wielozadaniowym i dobrze zorganizowanym:
    • bycie konsultantem ślubnym to organizacja wielu rzeczy, czasem nawet dla 10-20 par jednocześnie, co wymaga bardzo dobrej organizacji czasu pracy, bo nie ma klientów ważnych i mniej ważnych, dla każdego z nich to jedyny taki dzień w życiu, którego nie da się powtórzyć, poprawić, macie tylko jedną jedyną szansę, żeby wykonać swoją pracę jak najlepiej i o niczym nie możecie zapomnieć
  3. Brak pewności siebie:
    • pewność siebie to bardzo duży plus przy organizacji przyjęć, a szczególnie podczas zdobywania klientów, bo trzeba pamiętać, że sprzedajemy usługę, a tak naprawdę to obietnicę, własne słowo, że spełnimy czyjeś marzenia; oczywiście to słowo jest potwierdzone materiałem fotograficznym, filmowym i rekomendacjami od naszych byłych klientów, ale poza naszą ofertą, naszą agencją, klient przede wszystkim "wybiera i kupuje" konkretnego człowieka konsultanta ślubnego, który ma mu dać poczucie bezpieczeństwa i uchronić go przed "organizacyjnymi, a później również weselnymi wpadkami", bark pewności siebie nie sprawi, że klient poczuje się pewnie, a wręcz przeciwnie i nie wiadomo czy będzie chciał nam powierzyć swoje pieniądze, czasem bardzo duże pieniądze;
  • jednak pewności siebie nie można mylić z zuchwalstwem lub "wybujałym ego", pokora w tej pracy też jest niezbędna, szczególnie przy współpracy z podwykonawcami
  1. Śluby nie są twoją największą pasją:
    • żeby dobrze wykonywać ten zawód, wyrabiać wszystkie nadgodziny w miesiącu bezpłatnie i poświęcać letnie popołudnia nie na spotkania ze znajomymi przy grillu, a na wielogodzinne koordynacje TRZEBA TO NAPARWDĘ KOCHAĆ, innej opcji nie ma!

Oczywiście ten zawód ma o wiele więcej plusów niz minusów :-) Spinki nie wyobrażają sobie życia bez ślubów, bez tej adrenaliny! To nasz STYL ŻYCIA!

My kochamy swoją pracę dlatego też dzielimy się z Wami naszą wiedzą i doświadczeniem na SZKOLENIACH dla konsultantów ślubnych, na które serdecznie Was zapraszamy! O terminy i miejsca szkoleń pytajcie: biuro@agencjaspinki.pl tel. +48663256486

SPINKI: KARINA i AGATA


TAGI: Brak

Komentarze

©2016 Spinki
Realizacja: eConnect4u