Błyskotliwa kariera Wedding Plannera - Kurs Wedding Planner

Jeżeli szukasz ciekawego zajęcia i chcesz zmienić coś w swoim życiu, a jednym z Twoich pomysłów jest spróbowanie sił w zawodzie konsultanta ślubnego… to musisz wiedzieć, że tak jak w każdym innym zawodzie również i w tym czyha na Ciebie kilka istotnych zagrożeń i pułapek.

A teraz mamy coś dla Ciebie na uspokojenie!

Zapraszamy Cię na szkolenie spełniające Twoje potrzeby. Podczas kursu poznasz najważniejsze informacje dotyczące zawodu konsultanta ślubnego i branży, uzyskasz niezbędną wiedzę potrzebną do postawienia pierwszych kroków w branży ślubnej. Udzielimy kompletnych odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania, rozwiejemy wątpliwości i wskażemy właściwą drogę rozwoju - dzięki czemu nabierzesz pewności siebie oraz silnej motywacji do dalszego działania.

Zamknięta w pigułce wiedza, którą chcemy Ci przekazać, zawiera najważniejsze i najistotniejsze zagadnienia związane z zawodem konsultanta ślubnego. Wszystko, co przekażemy Ci podczas szkolenia, będzie dla Ciebie podstawą i solidnym fundamentem do budowania swojego doświadczenia w tym pięknym, ale też niełatwym zawodzie.

Solidne i rzetelne przekazanie tej wiedzy nie jest łatwym zadaniem, bardzo ciężko jest to zrobić w okrojonym czasie bez wpływu na poziom szkolenia. Dlatego, mając na uwadze najwyższą jakość i wartość merytoryczną, kurs trwa dwa dni – tylko u nas! Poruszamy zagadnienia m.in. związane z pracą konsultanta ślubnego, radzimy jak w rozkręcić i prowadzić własną agencję ślubną, zaprezentujemy elementy sprzedaży usług Premium, nauczymy Cię zarządzania projektem i zespołem oraz przekażemy Ci wiele innych niezbędnych informacji z zakresu branży ślubnej.

Będzie nam bardzo miło gościć Cię na naszym szkoleniu.
Zapraszamy do zapoznania się z programem i terminami szkoleń.

Akademia Ślubna
Agencji SPINKI
SPINAMY ŚLUBNE SZKOLENIA
Program 3-dniowego szkolenia na Konsultanta Ślubnego

„Błyskotliwa Kariera Wedding Plannera”

 

1. Kim jest konsultant ślubny

- Wprowadzenie do zawodu – istota i cechy charakterystyczne, jego plusy i minusy
- Obowiązki konsultanta ślubnego i jego rola w organizacji wesel
- Dress code i wizerunek konsultanta ślubnego
- Cechy szczególne profesjonalnego konsultanta ślubnego
- Jak pracuje konsultant ślubny - organizacja czasu pracy
- Po co zatrudniać konsultanta ślubnego
- Mity o zawodzie konsultanta ślubnego i ich wpływ na jego pracę
- Prezentacja wybranych konsultantów w Polsce

2. Analiza Rynku Ślubnego w Polsce

- Rynek ślubny w Polsce i jego charakterystyka - specyficzna branża weselna
- Rola i miejsce konsultanta ślubnego na rynku ślubnym
- Jak poruszać się po rynku ślubnym
- Polskie Stowarzyszenie Konsultantów Ślubnych – czym jest ? kogo zrzesza ? jak się dostać ? jakie są korzyści ? czy warto ?

3. Etapy organizacji przyjęcia ślubnego

- Elementy składowe organizacji wesel krok po kroku
- Ankieta ślubna – omówienie, ćwiczenie
- Planowanie i organizacja ślubów i przyjęć weselnych
- Przygotowanie kosztorysu ślubu i wesela – omówienie, ćwiczenie
- Harmonogram / terminarz, czyli co i w jakiej kolejności organizować
- Przygotowanie harmonogramu – omówienie, ćwiczenie

4. Współpraca z podwykonawcami

- Budowanie bazy podwykonawców
- Weryfikacja i ocena podwykonawców – ceny, jakość, konkurencyjność
- Umowy - omówienie kluczowych punktów umowy z lokalem, zespołem, fotografem, video itd.
- Współpraca z lokalami - zagrożenia i kluczowe elementy współpracy, rozwiązywanie sporów
- Współpraca z fotografami i kamerzystami - korzyści i zagrożenia
- Współpraca z florystką i firmami dekoracyjnymi – projektowanie ślubu
- Współpraca z obsługą techniczną - scenografie, oświetlenie, nagłośnienie, firmy namiotowe
- Współpraca z zespołem, DJ’em, wodzirejem
- Logistyka - transporty, noclegi – planowanie i zarządzanie
- Repertuar muzyczny na przyjęciu
- Papeteria ślubna - karty menu, winietki, tablica z rozsadzeniem gości, księga gości, dobieranie odpowiednich projektów
- Prezenty i upominki dla gości i rodziców
- Współpraca z podwykonawcami zatrudnionymi przez Parę Młodą – cechy organizacyjne
- Rozliczenia z podwykonawcami
- Zagrożenia przy organizacji , zapobieganie i rozwiązywanie problemów

5. Organizacja ślubu

- Ślub w Kościele i USC – kluczowe elementy
- Ślub humanistyczny, symboliczny z aktorem – wskazania, wymagania i formalności
- Formalności ślubne - wymagane dokumenty w USC, Kościele, terminy składania dokumentów dla ślubów cywilnych, kościelnych, konkordatowych, innych
- Ślub plenerowy - jak zorganizować, wybór miejsca, formalności
- Wybór miejsca zaślubin - wytyczne Kościoła i USC
- Porady organizacyjne - zagrożenia i kluczowe elementy
- Śluby międzynarodowe – dokumenty, wymagania i formalności
- Oprawa muzyczna ślubu – trendy, możliwości i oczekiwania klientów
- Atrakcje ślubne
- Koordynacja ślubu
- Wymagane licencje dla podwykonawców

6. Organizacja przyjęć weselnych

- Tradycyjne polskie wesele – zwyczaje, trendy , oczekiwania klientów
- Właściciel lokalu/Manager vs konsultant ślubny – współpraca, wizje, wspólne cele, oczekiwania
- Modne przyjęcia weselne
- Niekonwencjonalne przyjęcia
- Wesela międzynarodowe – cechy szczególne, oczekiwania,
- Produkt wesele – co wyróżnia wesele zorganizowane przez profesjonalnego konsultanta
- Wesela tematyczne
- Papeteria ślubna
- Wesele w plenerze - jak organizować, jak przygotować budżet, namioty, catering, zagrożenia i bezpieczeństwo, plan A i plan B
- Jak wybrać odpowiednie miejsce na przyjęcie weselne
- Ustawienie stołów, bufetów, sceny i parkietu – jak wyliczać komfortową ilość miejsca – ćwiczenie
- Rozmieszczanie gości przy stołach
- Stół Pary Młodej – ustawienie, ilość miejsc przy stole
- Dobór menu weselnego – jak to zrobić ? zasady, zwyczaje, trendy i oczekiwania klientów
- Atrakcje kulinarne
- Torty i bufety słodkie – tradycje, zwyczaje, nowości i trendy. Jak zachwycić gości ?
- Alkohole – dobór i wyliczanie ilości
- Oprawa muzyczna wesela – właściwy dobór, trendy
- Gdzie najlepiej umieścić obsługę
- Porady organizacyjne – klienci, podwykonawcy, goście
- Atrakcje weselne – oczekiwania klientów, co jest na czasie, czego lepiej unikać
- Prezenty dla rodziców i dla gości

7. Stylizacja Ślubu i Wesela

- Ślubny design
- Trendy ślubne
- Jak dobrać odpowiednią stylizację dla Pary Młodej – najnowsze trendy
- Jak znaleźć sposób i dobrać odpowiednią stylizację
- Wesela stylizowane tematem przewodnim – najciekawsze tematy, dobór i realizacja
- Projektowanie dekoracji ślubnych
- Projektowanie dekoracji weselnych
- Stylizacja lokalu, a dobór dekoracji weselnych
- Stylizacja Panny Młodej
- Stylizacja Pana Młodego
- Stylizacja druhen
- Stylizacja dróżbów
- Największe stylizacyjne pułapki i jak sobie z nimi radzić
- Pojazd ślubny – dobór i dekoracje
- Dobór firmy dekoratorskiej
- Wyliczanie budżetu na dekoracje – przeliczniki na ilość stołów i gości
- Ćwiczenie ze STYLIZACJI – uczestniczki/y szkolenia dzielimy na kilka grup, które będą miały za zadanie spiąć różne stylizacje tak, aby wszystko było spójne. Omówienie trendów.

8. Koordynacja dnia Ślubu

- Co to jest koordynacja i po co jest
- Tworzenie scenariusza - ćwiczenie
- Schemat tygodnia pracy koordynatora ślubnego przed ślubem
- Zasady pracy podczas koordynacji
- Oczekiwania Pary Młodej i wsparcie dla gości – najczęstsze sytuacje, zapobieganie i rozwiązywanie problemów. Dokładne omówienie. Case study.
- Logistyka w dniu ślubu – Para Młoda, goście, lokal, muzyka, foto, video
- Zarządzanie podwykonawcami – lokal, oprawa muzyczna, dekoracje, foto, video, inne
- Pojawiające się problemy – zapobieganie i bieżące rozwiązywanie
- Sytuacje kryzysowe – jak zapobiegać i reagować
- Niezbędnik koordynatora ślubnego
- Koordynacyjne case study
- Rozliczenia z podwykonawcami

9. Współpraca z Parą Młodą i Rodzicami

- Oczekiwania Pary Młodej wobec konsultanta ślubnego - analiza wartości
- Umowa z klientem - punkty kluczowe
- Sytuacje kryzysowe, zagrożenia – przypadki, zapobieganie i rozwiązywanie sporów
- Sposoby rozliczeń
- Współpraca z wymagającym klientem - case study
- Wpływ otoczenia na relacje z Parą Młodą - rodzina, przyjaciele, znajomi - case study
- Klient VIP

10. Ślubny Savoir-Vivre

- Papeteria ślubna - jak zapraszać ? Co powinno być w treści kart menu ? Gdzie kładzie się winietki ?
- Wokół stołu - jak powinien być nakryty ? Jak powinien wyglądać ? Co jest eleganckie a co tylko modne ? Jak nakrywać do stołu ? Jak podawać do stołu ? Zwyczaje obowiązujące przy stole.
- Jak dobrać odpowiednie menu
- Napoje alkoholowe i bezalkoholowe - w czym je i do czego serwujemy ?
- Dobre maniery Pary Młodej
- Dobre maniery gości
- Dobre maniery konsultanta ślubnego
- Rozwiązywanie problemów: Para Młoda – Rodzice
- Jak usadzić gości
- Co wypada a czego nie ?
- Formy przyjęć w dyplomacji
- SV na spotkaniu z klientem netykieta czyli SV w internecie

11. Zakładamy firmę. Zarządzanie

- Przygotowanie biznesplanu i jego wpływ na rozwój biznesu
- Założyłem/am firmę i co dalej
- Zarządzanie firmą w branży ślubnej
- Planowanie budżetu firmy - koszty i przychody
- Strategia rozwoju firmy
- Koszty początkowe przy zakładaniu agencji ślubnej
- Koszty utrzymania agencji ślubnej w skali miesiąca i roku
- Jak zbudować ofertę cenową?

12. Sprzedaż

- Sposoby sprzedaży usług Agencji Ślubnej – rodzaje ofert
- Cechy skutecznej oferty sprzedaży
- Jak zacząć sprzedawać bez portfolio
- Budowanie portfolio
- Jak zdobyć pierwszego klienta
- Sposoby pozyskiwania klientów
- Badanie potrzeb klienta
- Cechy charakterystyczne klientów agencji ślubnej
- Automatyzacja Marketingu i jej wpływ na sprzedaż
- CRM jako narzędzie wspierania sprzedaży

13. Etapy współpracy z klientem

- Pierwszy kontakt (mailowy i telefoniczny) – ćwiczenie
- Przyjazna komunikacja
- Przygotowanie materiałów do spotkania z klientem
- Ankieta (jak ją stworzyć i omówić?)
- Pierwsze spotkanie z Klientem – ćwiczenie
- Przygotowanie kosztorysu uroczystości – ćwiczenie
- Oferta, zakres usług, wyliczenie ceny za usługę konsultanta ślubnego
- Umowa z klientem (dokładne omówienie każdego paragrafu)
- Harmonogram/terminarz (czyli co i w jakiej kolejności należy organizować?) – ćwiczenie
- Trudne sytuacje (rozmowy konsultant – klient, rozwiązywanie problemów)
- Przedstawianie i porównywanie ofert podwykonawców
- Zarządzanie budżetem weselnym
- Rozliczenia z klientem po weselu
- Współpraca z wymagającymi klientami (w tym klientami VIP)

14. PR/Marketing Agencji Ślubnej

- Identyfikacja wizualna firmy
- Cechy skutecznej strony www i jej rola w sprzedaży usług Wedding Plannera
- Klient agencji ślubnej – klient docelowy ( kto nim jest i jak go znaleźć ? )
- Analiza konkurencji
- Komunikacja zewnętrzna agencji ślubnej
- Rynek mediów
- Działania marketingowe i PR’ owe
- Sposoby dotarcia do potencjalnych klientów (jak zdobyć pierwszego klienta?)
- Budowanie marki (korzyści z dobrego wizerunku firmy i sprzedaż usługi dobrej jakości)
- Social media – rodzaje, analiza korzyści
- Niezbędne działania: pozycjonowanie, kampanie AdWords, płatne reklamy w internecie, akcje promocyjne, konkursy branżowe i targi branżowe
- Jak dobrze prowadzić bloga firmowego?

15. Pierwsze kroki po szkoleniu

- Co dalej po szkoleniu
- Jak stawiać pierwsze kroki w zawodzie
- Od czego zacząć i na czym się skupić w pierwszej kolejności
- Jak dalej rozwijać się w zawodzie

Dodatkowe zajęcia podczas szkoleń oraz ćwiczenia

- na przykładzie filmów z naszych realizacji omawiamy najistotniejsze szczegóły związane z organizacją ślubów i przyjęć weselnych
- prezentujemy i omawiamy najciekawsze zdjęcia ślubne oraz jak rozpoznać profesjonalną fotografię
- omawiamy na konkretnych przykładach jak stworzyć kreatywną i spersonalizowaną papeterią ślubną
- na bazie ćwiczeń uczymy się jak skutecznie poruszać się w zawodzie konsultanta ślubnego:

- pierwszy kontakt z klientem
- sprzedaż usług Premium
- negocjacje z klientem oraz podwykonawcami
- wycena swojej pracy

- tworzenie skutecznej oferty sprzedażowej
- wiarygodny kosztorys
- ankieta pary młodej
- scenariusz przyjęcia

 

PARTNERAMI MERYTORYCZNYMI
naszych szkoleń są firmy z branży ślubnej o wysokiej jakości usług,
nagradzane i doceniane w całym kraju a nawet za granicą.

 

GRAND HOTEL 4**** – tutaj codziennie uczestniczki/y naszych szkoleń mają lunch. Dodatkowo w sobotę manager hotelu oprowadza nas po obiekcie, trwa rozmowa o współpracy z hotelem, parą młodą i agencją ślubną – zapraszamy Was na degustację menu weselnego z omówieniem przez szefa gastronomii jak dobierać menu na przyjęcie + spotkanie z somalierem i degustacja win.

 

Na szkoleniu dodatkowo wykłady gościnne naszych partnerów *:


- STREFA ŚWIATŁA – wykłada właściciel firmy Michał Lewandowski: oświetlenie na przyjęciach, trendy w oświetleniu, kolorystyka w oświetleniu i jaki ma to wpływ na pracę fotografa i kamerzysty, współpraca z parą młodą oraz agencją ślubną
- POKUSA – wykłada właściciel firmy i mistrz florystyki Edyta Zając-Chruściel: style w dekoracjach, trendy ślubne w dekoracjach, małe i duże budżety – jaki ma to wpływ na wygląd sali weselnej, współpraca z parą młodą oraz agencją ślubną
- PROSTUDIO – wykłada właściciel firmy Marcin Zakrzewski: jak powinien wyglądać profesjonalny ślubny film, jak weryfikować filmowców, jak oglądać portfolio, współpraca z parą młodą oraz agencją ślubną
- MARCIN CHRUŚCIEL: jak powinien wyglądać profesjonalny reportaż i plener ślubny, jak weryfikować fotografów, jak oglądać portfolio, współpraca z parą młodą oraz agencją ślubną
- KAROL KUBARA: jak powinien wyglądać profesjonalny reportaż i plener ślubny, jak weryfikować fotografów, jak oglądać portfolio, współpraca z parą młodą oraz agencją ślubną
- ZESPÓŁ 5 NAD RANEM – wykłada dyrektor muzyczny zespołu Sebastian Sipa: jak weryfikować i oceniać zespoły coverowe na wesela, współpraca z parą młodą oraz agencją ślubną
- Wizyta w salonie sukien ślubnych. Omówienie trendów i doborów sukien ślubnych.
- Makijażystka MAGDALENA CHAJDUK: opowie o profesjonalnym makijażu ślubnym, dlaczego ważny jest makijaż próbny, współpraca z parą młodą i agencją ślubną.

- PROJEKT SŁOWO – Maria Wawrzykowska, copywriterka i wielbicielka branży ślubnej, w której pracuje nieprzerwanie od 10 lat. Ekspert od słowa pisanego, miłośniczka social mediów. Jej wykład poświęcony jest temu jak działać w sieci, by zdobyć klientów i dobrze wypromować swoją markę w sieci.


* - wykład min. jednego z naszych partnerów z listy

 

W cenie szkolenia otrzymujesz:

  •  obszerną książkę szkoleniową z opisem wszystkich zagadnień poruszanych na szkoleniu - nie jest to zwykła książka z pokazem slajdów ze szkolenia, tylko czysta wiedza przelana na papier! Nasi absolwenci cenią sobie to najbardziej i nie dostaną tego gdzie indziej!
  •  wszystkie niezbędne dokumenty, na których pracuje konsultant ślubny (umowy z klientami, podwykonawcami, harmonogramy, kosztorysy, scenariusze)
  •  bazę podwykonawców na cały kraj
  •  pendrive ze wszystkimi slajdami ze szkolenia
  •  certyfikat ukończenia szkolenia

W cenie szkolenia - kawa, herbata, napoje, przekąski, owoce, bufet słodki, obiady. Bardzo łatwy dojazd z każdego zakątku kraju - szkolenie odbywa się w centrum Kielc, 3 min. pieszo od dworca PKP, PKS, 10 min. pieszo od hotelu IBIS w cenie 130zł/doba ze śniadaniem.

Cena szkolenia: 2490  498* zł.

  •  zaliczka 500 zł wpłacana po potwierdzeniu przez nas zgłoszenia
  •  reszta kwoty płatna gotówką w dniu rozpoczęcia szkolenia lub przelewem
  •  10% rabatu dla zgłoszenia dwóch i więcej osób
  •  dowodem zapłaty jest paragon lub na życzenie faktura

* cena szkolenia dla przedsiębiorców lub pracowników przy max dotacji z UE. Zapytaj o szczegóły

Najbliższe terminy

Kielce


Termin: 29-31 październik 2018
Miejsce: Biuro SPINEK, Kielce

Kielce


Termin: 19-21 listopad 2018
Miejsce: Biuro SPINEK, Kielce

Kielce


Termin: 23-25 listopad 2018
Miejsce: Biuro SPINEK, Kielce

Kielce


Termin: 03-05 grudzień 2018
Miejsce: Biuro SPINEK, Kielce
Wczytaj więcej

Dlaczego u Nas?


Nasi trenerzy to zespół doświadczonych wedding plannerów, specjaliści od marketingu, PRu, zarządzania i sprzedaży, którzy dzielą się podczas szkoleń swoją obszerną wiedzą, popartą ogromnym doświadczeniem.

Dowiedz się więcej

dla kogo?


Akademia Pani SPINKI to szkolenia dla WSZYSTKICH zainteresowanych poszerzaniem wiedzy na temat branży ślubnej, którzy chcą wiedzieć więcej o organizacji ślubów: przyszłych konsultantów ślubnych, panien młodych, właścicieli...

Dowiedz się więcej

referencje


Zaczęliśmy szkolić jako pierwsza agencja ślubna w Polsce – już w 2008 roku! Program dostosowujemy do wciąż rozwijającej się branży ślubnej – do czego przyczynia się także Akademia Pani SPINKI.

 

Dowiedz się więcej

Szkolenia prowadzą

Karina Ciosk

W 2006 roku stworzyła markę Perfect Moments, realizując swoje marzenia i ambicje. Przez lata zdobywała doświadczenie, poszerzała horyzonty, zapraszała do współpracy na zasadach franczyzy najlepszych wedding plannerów. Jako jedna z pierwszych polskich konsultantek ślubnych zaczęła dzielić się swoją wiedzą podczas szkoleń. Wraz z pozostałymi konsultantkami-SPINKAMI zorganizowała kilkaset ślubów i wesel, a także przyjęć rodzinnych, biznesowych i eventów. Branża ślubna i eventowa nie mają przed nią żadnych tajemnic: wie, jak zorganizować każde przyjęcie, jak znaleźć najlepszych podwykonawców oraz jak spiąć wszystko w jedną spójną koncepcję. Karina to serce i mózg operacyjny SPINEK. Ma ku temu podstawy: ukończyła Uniwersytet Warszawski oraz Prywatną Szkołę Businessu i Administracji w Warszawie. Jest specjalistką ds. organizowania i spinania najbardziej stylowych imprez, miłośniczką poznawania trendów i czerpania z nich inspiracji, mistrzynią savoir-vivre’u. Przede wszystkim jednak Karina to pasjonatka i wizjonerka – każde przyjęcie, każdy ślub i każdy event przemieni w niepowtarzalne wydarzenie. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się nie tylko ze swoimi klientami i podczas szkoleń, ale także z mediami. Karina często zapraszana jest do programów radiowych i telewizyjnych jako ekspert, dzięki czemu aktywnie promuje zawód wedding plannera i jego rolę w organizacji ślubu i wesela.

Agata Papież

Agata to organizatorka ślubów z powołania Wizja, pasja, kreatywność, dbałość o detale, precyzja, komunikatywność. To cechy Agaty właścicielki oddziału Małopolskiego Spinek , ogromna wiedza jaką zdobyła podczas pracy w międzynarodowych korporacjach oraz zmysł artystyczny powodują że wesela przez nią organizowane są spinane perfekcyjnie a Pary Młode z dużą empatią wspominają ten dzień .

Norbert Ciosk

Dołączył do SPINEK niecałe 2 lata temu. Zanim jednak pojawił się w firmie, przez lata zdobywał doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz w kierowaniu w dużych firmach w tym w swojej własnej. Jest bardzo ambitny i uparty. Dzisiaj jest prawą ręką Kariny. Zarządza SPINKAMI – to jego główna rola w firmie ale równie chętnie organizuje eventy oraz prowadzi szkolenia. Norbert podobnie jak Karina to mózg operacyjny SPINEK.
©2016 Spinki
Realizacja: eConnect4u